„Nikdy se nesměji nejlépe. Bojím se, že by to mohlo být naposledy.“ Jan Werich
Život s MSI aneb jako Honza k MSI přišel (republikováno) « Disortograf bloguje

Disortograf bloguje Nic převratného zde nečekejte, ať se pak nedivíte

17Led/113

Život s MSI aneb jako Honza k MSI přišel (republikováno)

Jak jsem k MSI přišel? Od mala jsem byl spíše desktopař, ale často jsem nějaký ten notebook měl doma a to již v době, kdy málokdo věděl, že vůbec něco takového existuje. Ovšem neměl jsem tendenci si notebook pořídit a nebyl k tomu ani důvod. Až v době, kdy jsem začal cestovat, tak jsem se po nějakém tom kousku začal poohlížet. A jako každý, kdo využívá ke své práci desktop mne zajímalo, jaký ten notebook má výkon? První, co jsem se na internetu dozvěděl, bylo to, že nemohu srovnávat stejně označený HW v notebook jako na PC. Nakonec po přečtení recenze na Notebook.cz, která byla mírně kritická, jsem se rozhodl akceptovat menší nedostatky a tak jsem se dostal k MSI GX600 o HW konfiguraci CPU: T7250 RAM: 2GB a GPU: Nvidia 8600M GT.

24062008063

Od poklidného ležení na stole

Život s MSI

Pokud jde o hrubý výkon, tak co si budeme říkat, je tu všude stejné. Zde opravdu na značce nezáleží a tak člověk dostal za málo peněz hodně muziky, která by byla v podání ostatních značek velice rozdílná (v době nákupu). Velice příjemné bylo od výrobce dostat dárky v podobě batohu, myši a nějakého SW. Po dobu, co byl notebook funkční, bych řekl, že fungovalo vše, jak mělo. Asi jsem měl štěstí na kus, ale moc se nezdálo, že by topil a pokud nebyl plně vytížen, tak ani moc nefučel, člověk se spíše soustředil na seek harddisku. Lesklé šaši mě sice neuvěřitelně vytáčelo, ale na víku jsem naštěstí nechal přelep, s kterým i notebook odešel zpět k výrobci ( se budou asi divit 😀 ).

12042008083

Přes pobyt na Ostravských střechách

I v ráji nastaly problémy

První chybkou vedoucí k reklamaci bylo to, že úplně odešla baterie. Notebook jsem měl zapnutý v el. síti a s vytáhnutím kabelu se vypnul i notebook. Po prozkoumání jsem baterii odeslal na reklamaci a do cca týdne jsem měl novou.

Druhou reklamaci jsem podal asi měsíc na to, když odešel napájecí adaptér (mam podezření, že killnul i baterii). Zde byla reklamace již zajímavější, když mi ve sběrné pobočce servisu PENTA „technik“ tvrdil, že tento napájecí adapter není z mého notebooku. Po cca 5 minutách vysvětlování, že doma jiný notebook nemám, jsem ho donutil obvolat kolegy, kterým došlo, že notebook byl v mém případě dovezen jako jeden z prvních a tak měl jiný adaptér. Reklamace byla úspěšně vyřízená do cca 13 dnů.

Po těchto problémech běžel nějaký ten měsíc notebook v naprostém pořádku, dokud mi neusnul na baterii, která se následně úplně vyčerpala. Díky chybě v biosu se notebook zasekl a nedovedl se spustit. Prostě zůstal na černé obrazovce. Po několika telefonátech jsem zjistil, že do notebooku můžu vnitřně zasáhnout a na internetu našel, že stačí bios resetovat vytažením baterie na MB notebooku. Tento problém následně vyřešil update biosu a inspiroval mne k napsání návodu, který k dnešnímu datu přečetlo cca 4052 uživatelů.

Jak je známo, tak vistu moc nemusím a tak to byl možná i případ toho, že notebook moc netopil a nehlučel, ale i na tento problém časem došlo. Zanesený větráček jsem si sám vyčistil a chladící plochy přepastoval. Docela mne překvapilo to, že originální pasta byla suchá jak troud. Po tomto zákroku padly teploty z těch původních o cca 5 až 7°C dolů a notebook spokojeně vrněl.

Předposledním důvodem k reklamaci byla dvd-rom, jež odmítla číst a zapisovat. Problém s reklamací nebyl a tak jen zase samotná dvd-romka putovala na reklamaci, která byla řešena výměnou do cca 14 dnů.

Takto po několika reklamacích fungoval notebook bezchybně a mu do osudné čtvrté reklamace. Obětí se stala jedna pamět RAM. Systém začal při větším zatížení padat a tak jsem jeden modul vytáhnul a následně zjistil, že na ten zbylý se notebook ani nerozjel. A tak notebook odcestoval k výrobci po reklamaci, která vyjde jako samostatný článek, jelikož byla velice zajímavá.

07072008174

Po zahraniční cesty

Konec špatný všechno dobré

Notebook jsem ke své částečné spokojenosti využíval cca XX a mohu říci, že jsem v rozporu, pokud mám učinit jednoznačné prohlášení o kvalitě. Kvalita je totiž relativní pojem a určitě nemohu říct, že MSI není použitelné. Důležité je podle mne si položit, zda je adekvátní to, co jsem dostal za své peníze. Takže v krátkém shrnutí bych řekl, že výkon za tento peníz byl velice nadstandardní, servis odpovídal tomu, co bych očekával od této značky a i životnost notebooku. Pokud zvážím tyto zkušenosti a všechny problémy, musím i přesto hodnotit kladně. Pokud to vztáhnu na dnešní cenovou relaci, nemůže uživatel od notebooku za cca 20 000,- očekávat servis on-site nebo super kvalitní zpracování a highend výkon. Tyto položky s touto cenou jsou neslučitelné, a tak pokud šáhnete po levnějším, ale HW výkonnějším notebooku, čekejte, že nějaká ta reklamace bude a dle zákona na to servis 30 dní má.

18042008087

Za čtvrtou reklamaci s doplatkem cca 2000,- z mé strany je ke mně na cestě Lenovo T500, a jak říká nadpis: konec špatný (pro notebook) všechno dobré (pro mě 🙂 ).

Označeno jako: , Zanechat komentář